Forum

Sjednocení SSID v O...
 
Oznámení
Smazat vše

Sjednocení SSID v OK

63 Příspěvky
14 Uživatelé
0 Reactions
128.5 K Zobrazeno
Příspěvky: 282
(@ok1com)
Reputable Member
Přidal se: před 17 roky

Ja mam podobny nazor jako Libor. Pouzivani znacky bez ssid jako mobilni mi proste nejako nejde k sobe. Myslim ze SSID by melo vyjadrovat typ stanice a ne, zda je pritomen operator. Stanice bez SSID mam zazitou jako stanici na domacim QTH uzivatele (tam kde nepouziva /P /M /AM /MM). Protoze jsme se nejako dohodli, tak to dodrzuji, ale jinak bych i na 710 pouzival -9, pokud je namotovana v aute. Pokud tedy zrovna nestojim v kolone, tak stejne nebudu na prichozi zpravu odepisovat at jsem -9 nebo -0. Je to horsi nez psat za jizdy SMS. A to zda jsem zivy operator se pozna lepe podle Voice Alertu (dale VA) a lepe se domluvime fone nez textove. Co kdyz necham auto stat na parkovisti a jdu na jidlo nebo na nakup (kdyz nechci stanici vypinat)? Staci vypnout VA, ale preci nebudu menit SSID! Pokud jsem schopny a chci komunikovat, tak zapnu VA a dam to vsem jasne vedet.
Dam priklad: Pojedu nekam na vylet autem 710/700, zaparkuji na miste ke je slabsi APRS pokryti a protoze jdu dale pesky s VX8/D7 necham zapnuty v aute fillin. A jak ted nastavit ssid? Kdyz jedu v aute mel bych mit -0 protoze jsem zivy. Kdyz zaparkuji zmenim auto na -9 a na rucce si nastavim -0? Nebo jak? Nebylo by lepsi mit v aute stale -9, at tam jsem nebo ne a na rucce pouzivat -7? To zda je operator schopny komunikovat se da lehce poznat ze situace nebo pripadne ze status textu.
Me prijde z hlediska mezinarodniho vyuziti a historickych duvodu nesrozumitelnejsi to to:
-0 domaci stanice na domacim QTH (tam kde nedavam /P ...)
-7 primarne: rucky - tedy lehka mobilni stanice nebo taky pomalu pohybujici se (pesky, kolo, padak, lyzar nebo i clovek v MHD s ruckou v kapse)
-8 primarne: preferovane lode (tim myslim, kdyz mam prvni lod dam -8), sekundarne: druha mobilni (auto)
-9 primarne: prvni mobilni resp. "tezka" spojena s dopravnim prostredkam nebo taky rychle se pohybujici (auto, motorka) - a to bez ohledu zda jde o tracker nebo komunikujici stanici
Ostatni bez zmeny.


Odpověď
Příspěvky: 945
 mx
Admin Registered
Úvodní téma
(@ok1mx)
Člen
Přidal se: před 10 roky

Rozhodně to špatně neberu, naopak je dobře, že se vede diskuse. Já osobně budu vždy preferovat praktickou stránku věci, když mám na nějakou věc názor, podpořím ho věcnými argumenty a praktickým dopadem. Argumenty typu.... "protože to takdle dělají všichni" (aniž by ze prozkoumalo PROČ to tak dělají) , "protože je to to hezčí" (byť to znamená že to bude mít díky tomu značná negativa) .... neuznávám. (samozřejmě budu-li přehlasován, tak se podřídím) Bohužel, APRS je díky své otevřenosti a v našich končinách i díky ranému stádiu vývoje zatím hodně náchylné na "nedomyšlenosti" např. Voice Alert. bum prásk.... a napsalo se do bible 100Hz. Holt někdo nepřemýšlel... že zbytek světa má 50Hz síť. Bum prásk... SSID -15 18wheel trailer... že nám jich ale po Evorpě (Česku) jezdí... a každej druhej má APRS... 😆 a tak bych mohl pokračovat... Celá konference CAVTAT, když se podíváte na její závěry byl podle mého názoru jeden velký omyl. (nebo spíš placený výlet "činovníků" národních organizací) Místo toho, aby se pro APRS nalezla řešení která by respektovala podmínky regionu I, tupě převzali americký model (ani těch 100Hz si nevšimi 👿 ) Proto jsem jsem proti bezhlavému přejímání čehokoli co nestojí na racionálním základě a jediné opodstatnění je, že ONI to tam takdle dělají... Myslím, že nejsme tupé stádo, které je schopné jen opisovat. Pakliže cokoli domyslíme, aplikujeme, zpropagujeme a bude-li to fungovat, budou ONI opisovat od nás.

jo zkuste se tedy zamyslet (a podpořit argumenty 😆 ) jak tedy s -7. resp. obráceně, vidím potřebu rozlišit:
- SSID pro pokusy (nabízí se něco z -15, -11, -14, -12)
- SSID pro echt internetové (fuj fuj fuj) připojení (PDA přes GPRS, mobily) (a 3x fuj) tady bych viděl -10 (-10 should be used for operations via internet only)
- A tu SSID-7 že by tedy ty henheldy ve speciálním použití? (-7 sould be used by Kenwood D7 ( bicyle, motorbike, jogger, etc))


Odpověď
Příspěvky: 945
 mx
Admin Registered
Úvodní téma
(@ok1mx)
Člen
Přidal se: před 10 roky

Ja mam podobny nazor jako Libor. Pouzivani znacky bez ssid jako mobilni mi proste nejako nejde k sobe. Myslim ze SSID by melo vyjadrovat typ stanice a ne, zda je pritomen operator. Stanice bez SSID mam zazitou jako stanici na domacim QTH uzivatele (tam kde nepouziva /P /M /AM /MM). Protoze jsme se nejako dohodli, tak to dodrzuji, ale jinak bych i na 710 pouzival -9, pokud je namotovana v aute. Pokud tedy zrovna nestojim v kolone, tak stejne nebudu na prichozi zpravu odepisovat at jsem -9 nebo -0. Je to horsi nez psat za jizdy SMS. A to zda jsem zivy operator se pozna lepe podle Voice Alertu (dale VA) a lepe se domluvime fone nez textove. Co kdyz necham auto stat na parkovisti a jdu na jidlo nebo na nakup (kdyz nechci stanici vypinat)? Staci vypnout VA, ale preci nebudu menit SSID! Pokud jsem schopny a chci komunikovat, tak zapnu VA a dam to vsem jasne vedet.
Dam priklad: Pojedu nekam na vylet autem 710/700, zaparkuji na miste ke je slabsi APRS pokryti a protoze jdu dale pesky s VX8/D7 necham zapnuty v aute fillin. A jak ted nastavit ssid? Kdyz jedu v aute mel bych mit -0 protoze jsem zivy. Kdyz zaparkuji zmenim auto na -9 a na rucce si nastavim -0? Nebo jak? Nebylo by lepsi mit v aute stale -9, at tam jsem nebo ne a na rucce pouzivat -7? To zda je operator schopny komunikovat se da lehce poznat ze situace nebo pripadne ze status textu.
Me prijde z hlediska mezinarodniho vyuziti a historickych duvodu nesrozumitelnejsi to to:
-0 domaci stanice na domacim QTH (tam kde nedavam /P ...)
-7 primarne: rucky - tedy lehka mobilni stanice nebo taky pomalu pohybujici se (pesky, kolo, padak, lyzar nebo i clovek v MHD s ruckou v kapse)
-8 primarne: preferovane lode (tim myslim, kdyz mam prvni lod dam -8), sekundarne: druha mobilni (auto)
-9 primarne: prvni mobilni resp. "tezka" spojena s dopravnim prostredkam nebo taky rychle se pohybujici (auto, motorka) - a to bez ohledu zda jde o tracker nebo komunikujici stanici
Ostatni bez zmeny.

trochu budu oponovat:
- Když vystoupíš z auta, není nic snadnějšího než stisknout PM memory, kde budeš mít prednastavenu SSID-3 a klidně ikonu DIGI. (operace na 5 sekund)
- VA pro indikaci obsluhy je sice príma, ale končíš jakmile přestaneš protistanici slyšet napřímo. Jakmile vidím maják OK1ALX, podívám se kde se tak asi nachází, a pošlu mu MSG, QSY na OK0C. (ta mu začne blikat na displeji, nemusí nic mačkat) Pakliže nebudu vědět, že má 710 (a všichni budou mít -9) tak jak trubka budu posílat na OK1ALX-9 do jeho trackeru MSG a čekat jestli se náhodou nepřeladí. Dopadne to tak, že MSG se přestanou úplně používat, protože z 10 pokusů o odeslání přijde ACK jen na jeden... (to odpoví ta stanice, která náhodou nemá tracker a náhodou je u rádia)

psal jsi: Pouzivani znacky bez ssid jako mobilni mi proste nejako nejde k sobe. Myslim ze SSID by melo vyjadrovat typ stanice a ne, zda je pritomen operator. Stanice bez SSID mam zazitou......

ALE PROČ??? Jasně máme nějaká paradigmata, "- něco" nám asociuje /M /MM /AM /J .... ale jaký praktický přínos to bude mít, přece mi nechcete říct, že jediný důvod jsou pocity, že je to zažité a že na APRS.FI dělají dobře statistiky... A nebo jo?


Odpověď
Příspěvky: 945
 mx
Admin Registered
Úvodní téma
(@ok1mx)
Člen
Přidal se: před 10 roky

Nicméně, nerad bych, aby to vypadalo, že na něčem lpím že změna jen přes moji mrtvolu... Jestli opravdu shledáváte užitečnější mít auta -9 a nerozlišovat "živé a mrtvé" stanice můžeme o tom dát hlasovat, svět se nezboří, ať to bude tak nebo onak.

jen poslední doplněk k tomuto tématu, raději jsem to nakreslil, protože mám pořád dojem, ze se mi nedaří textem popsat co mám ze systémového hlediska na mysli.

Na první pohled máme dva dostupné identifikátory, které nám můžou cosi o objektu na první pohled napovědět. Pakliže tedy řekneme, že auto bude mít vždy
-9, přestáváme automaticky jeden z nich používat, protože oba říkají stejnou věc. V opačném případě můžeme na první pohled usoudit.

symbol auto - bez SSID - hele, někdo kdo má D710 a můžu mu poslat MSG
symbol auto - SSID-9 - má tracker, ani nemá smysl mu psát... či ho volat
symbol auto - SSID -2 (-3) Hele, o někde parkuje a má tam puštěnou DIGI
symbol auto - SSID -13 hele, jede autem a je zapojen do IZS (to je zatím hudba budoucnosti... ale)

A takto analogicky lze postupovat i v jiných případech


Odpověď
Příspěvky: 68
(@ok1hra)
Trusted Member
Přidal se: před 17 roky

Nicméně, nerad bych, aby to vypadalo, že na něčem lpím že změna jen přes moji mrtvolu... Jestli opravdu shledáváte užitečnější mít auta -9 a nerozlišovat "živé a mrtvé" stanice můžeme o tom dát hlasovat, svět se nezboří, ať to bude tak nebo onak.

jen poslední doplněk k tomuto tématu, raději jsem to nakreslil, protože mám pořád dojem, ze se mi nedaří textem popsat co mám ze systémového hlediska na mysli.

Na první pohled máme dva dostupné identifikátory, které nám můžou cosi o objektu na první pohled napovědět. Pakliže tedy řekneme, že auto bude mít vždy
-9, přestáváme automaticky jeden z nich používat, protože oba říkají stejnou věc. V opačném případě můžeme na první pohled usoudit.

symbol auto - bez SSID - hele, někdo kdo má D710 a můžu mu poslat MSG
symbol auto - SSID-9 - má tracker, ani nemá smysl mu psát... či ho volat
symbol auto - SSID -2 (-3) Hele, o někde parkuje a má tam puštěnou DIGI
symbol auto - SSID -13 hele, jede autem a je zapojen do IZS (to je zatím hudba budoucnosti... ale)

A takto analogicky lze postupovat i v jiných případech

Tohle dava smysl, pripadne bych se primlouval aktualizovat o podobne axiomy i http://www.hamradio.cz/aprs_new/index.php?str=obecna-doporuceni , neb tady brzy zapadnou mezi sedimenty.


Odpověď
Stránka 7 / 13
Sdílet:
RAFI99 RAFI88 RAFI88 RAFI88 RAFI88 RAFI88 RAFI88 RAFI88 RAFI88 RAFI88 mekahtoto mekahtoto mekahtoto mekahtoto mekahtoto slot gacor slot gacor slot gacor slot gacor slot dana slot terpercaya slot dana slot dana RAFI88 slot gacor slot gacor slot gacor slot gacor pakjp pakjp slot dana slot gacor RAFI88 slot gacor slot gacor slot dana slot terpercaya slot thailand slot gacor slot dana slot terpercaya slot thailand gadaitoto slot dana slot terpercaya slot thailand mekahtoto slot terpercaya slot gacor slot thailand slot dana pakjp RAFI99 ocatoto slot gacor slot thailand ocatoto slot gacor ocatoto ocatoto ocatoto ocatoto slot gacor slot gacor hari ini situs gacor situs gacor hari ini slot dana slot qris RAFI88 ocatoto ocatoto ocatoto gadaitoto gadaitoto gadaitoto gadaitoto rafi99 gadaitoto ocatoto slot gacor slot dana slot terpercaya slot qris rafi99 ocatoto ocatoto login oca toto slot gacor ocatoto ocatoto ocatoto gadaitoto gadaitoto toto slot toto slot gadaitoto ocatoto togel singapore togel hongkong togel sidney rafi99 rafi99 gadaitoto gadaitoto gadaitoto ocatoto slot gacor slot pulsa slot qris slot dana slot terpercaya ocatoto ocatoto ocatoto slot gacor slot dana slot terpercaya situs togel terpercaya Link Resmi Situs Toto OCATOTO | Pilihan #1 Situs Yang Dipercayai Oleh Artis & Pejabat Untuk Bermain ocatoto slot gacor slot dana slot qris rafi88 rafi88 ocatoto slot gacor slot dana slot pulsa slot terpercaya situs terpercaya rafi99 rafi99 rafi88 rafi88 rafi99 gadaitoto gadaitoto gadaitoto gadaitoto gadaitoto pakjp pak jp slot resmi slot gacor pakjp slot ocatoto RAFI99 slot gacor slot dana slot qris slot pulsa situs terpercaya rafi99 slot gacor slot dana slot pulsa situs togel terpercaya togel hongkong togel singapur slot 4d ocatoto oca toto slot gacor oca toto ocatoto slot gacor rafi88 rafi88 rafi88 rafi88 rafi88 rafi99 pakjp pakjp pakjp pakjp pakjp pakjp pakjp rafi88 rafi88 pakjp pakjp pakjp pakjp pakjp pakjp rafi88 rafi88 mix parlay judi parlay judi bola parlay rafi88 pakjp ocatoto ocatoto ocatoto rafi88 rafi88 rafi99 rafi99 rafi99 ocatoto oca toto bermain slot online ocatoto ocatoto pakjp result data macau 5d bandar toto macau togel hari ini pakjp situs toto pak jp pakjp pak jp situs togel slot mahjong ways 2 pakjp pakjp pak jp situs slot online ocatoto ocatoto ocatoto ocatoto ocatoto ocatoto rafi99 rafi99 pakjp pak jp slot gacor slot resmi slot online rafi88 pakjp slot online slot resmi slot gacor slot gacor slot resmi slot maxwin pakjp gadaitoto gadaitoto gadaitoto gadaitoto gadai toto RAFI99 gadaitoto rafi99 rafi99 gadaitoto slot mahjong ways 2 slot gacor slot resmi slot toto toto slot slot gacor slot toto slot online slot gacor slot toto slot online gadaitoto slot thailand pakjp pakjp slot gacor slot toto slot toto slot toto pakjp pakjp rafi99 slot toto toto slot ocatoto ocatoto ocatoto slot toto rafi88 slot toto slot gacor slot gacor slot gacor slot toto ocatoto rafi99 ocatoto ocatoto ocatoto ocatoto ocatoto slot jp toto macau ocatoto ocatoto rafi99 rafi88 ocatoto gadaitoto pakjp rafi88 ocatoto ocatoto rafi99 ocatoto rafi99 gadaitoto ocatoto ocatoto ocatoto gadaitoto rafi88 rafi99 rafi99 rafi88 rafi88 rafi88 pakjp pakjp rafi88 pakjp pakjp rafi99 gadaitoto gadaitoto rafi88 gadaitoto pakjp pakjp pakjp pakjp pakjp pakjp pakjp pakjp pakjp gadaitoto gadaitoto rafi88 gadaitoto ocatoto ocatoto ocatoto ocatoto ocatoto ocatoto gadaitoto gadaitoto slot gacor kucingjp kucingjp gadaitoto kucingjp pakjp ubstoto ubstoto ubstoto ubstoto ubstoto gadaitoto gadaitotoKaryawan Muda Raup 20 Juta dari Black Scatter Rahasia Tips Trik Jack Menang 600 Juta Mahjong Ways 2 Harga Diri Dari Kamar Kos yang Sempit Mahasiswa Ini Buktikan Bahwa Mahjong Auto Kaget Rahasia Pola Scatter Hitam Mahjong Ways Terbongkar Sebelum Karyawan Restoran Bawa Pulang Rp30 Juta dari Pola Spin Saat Libur Mahjong Ways 2 Lagi Panas Lihat Cara Karyawan Ini Dapat Jackpot Nasib Berbalik 180 Derajat Ojol yang Sering Nunggu Order Kini Bawa Rahasia Ibu Muda Menang 15 Juta di Spin Turbo Rahasia di Balik Layar Spin Turbo Sopir Taksi Sukses Raup 20 Juta Pola Spin Ajaib di Slot Mahjong Ways 2 Bawa Karyawan Restoran Raup Rp30 Juta Saat Libur Kerja Main Sambil Belajar Malah Dapat Jackpot 10 Juta Inilah Keajaiban Mahjong Ways Hari Ini Dari Cangkul ke Chip Emas Kemenangan Rp15 Juta di Mahjong Wins Bikin Petani Terkejut Kocak Tapi Beneran Seniman Menang 14 Juta di Mahjong Ways 2 Begini Caranya rahasia gacor strategi otomatis scatter rtp habanero pgsoft viral jam hoki rtp pg soft pola slot paling gacor berdasarkan waktu main gajian belum turun tapi rekening sudah nambah 25 juta berkat mahjong wins bukan cuma antar barang tapi juga antar rezeki kemenangan 20 juta di mahjong wins auto kaya mendadak mahjong ways baru saja keluarkan multiplier ekstrem dari tumble sensasi multiplier makin gila pg soft hadirkan visual plasma light yang bikin merinding mahjong ways bukan cuma estetik tumble nya bisa lipatkan untung sampai nggak nyata auto spin mahjong terasa mandek coba trik rotasi manual ini momentum auto stabil lagi trik jitu baca detak jantung mahjong ways auto jackpot gak salah feeling mahjong ways benar benar berubah ini bukti penjelasan dari riset terkini